zaterdag 7 maart 2015

Sporten is gezond...

Sporten is gezond! Als je het regelmatig en verantwoord doet ;-).
Dat is het positieve aan maandagen. De dag om alle goede voornemens te herstarten.
En in mijn geval, ook de dag om vreselijke spierpijnen op te lopen ;-). Ik weet niet wat dat is met die maandagen, maar op maandag ga ik ervoor. Dan doe ik er nog een gewichtje bovenop (net dat gewichtje teveel blijkt dan op dinsdag). Doe ik nog een rondje extra, nog een versnelling harder, ... Wil ik blijkbaar net iets harder zweten dan op andere dagen.
Vorige week was ik zo 'goed bezig' dat ik bijna uit het bed moest rollen van de niet meewerkende 'buik- en beenspieren'. Maar zoals gezegd, you got to love mondays. Deze week heb ik dan toch weer eens mijn abonnement van onder het stof gehaald, duur spul om slechts 5x per maand te gebruiken de laatste tijd. 
Mijn wandelschoenen waren ook eindelijk klaar. Dus heb ik maar direct nog eens met Erwin de wandelcompagnon afgesproken. 
Een wandeling in Hechtel. Een kleine route van 4-5 km (volg de rode pijlen). Wandelschoenen inlopen, dat mag je niet te hevig starten ;-). Het was een druilerige dinsdag, met 'slechts' 40% kans op regen, dus ja, daar ga je dan voor he ;-). We zijn in wat lichte regen vertrokken, maar al gauw klaarde het op.
We hadden een goede snelheid aangenomen, binnen het uur terug bij 'het bord', dat moest een makkie worden.
Zelfs in de regen, al tetterend (oke, ik beken, vooral ik tetter ;-) moest dit lukken.
We waren nog maar net een dikke kilometer op wandel of het was al zo ver. Ik struikelde over een boomwortel en knielde neer om de grond te kussen. Daar ging mijn pas gewassen en gestreken broek ;-). Daar zat ik dan, op handen en knieƫn, starend naar de modder. Plots verscheen er een hand onder mijn gezicht. Met wat hulp nog recht geraakt, al deed mijn enkel toch wel pijn. Oke, dan wandel je verder als was het toch een 'speciale walk' die ik ontwikkeld had. Was toch wel erg blij dat ik niet alleen op wandel was. Het waren de langste, verste 4 km van mijn leven ;-). Al hebben de afleiding en de Gandalf wandelstok allemaal heel goed hun dienst bewezen. Al zal ik volgende keer als ik nog eens val, nog liever 1,5 km terug huppelen dan de wandelroute afmaken :-D. Maar ik heb geen plannen om het nog eens over te doen, zelfs niet met Gandalfstaf. En zo komt het dus dat mijn abonnement weer ligt te bestoffen. Als ik niet oplet krijg ik er nog een 'ik verveel me doodligwonde' van. En God knows how je dat moet behandelen. Juist ja, door te sporten...
Sporten is gezond! Daar drink ik wel eentje op zolang ik niet mag sporten ;-)
Ziet er nog braaf uit niet?
Sport ze! tot binnenkort xx
We naderen de plek des onheils ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten